Cum să nu mai pari obosită vreodată

Vezi galeria foto

Ţi-am pregătit un periplu printre cele mai eficiente metode de recuperare după o perioadă solicitantă. Tu îţi identifici problema, noi îţi sărim în ajutor cu soluţii. Nimeni de la birou nu va şti că ai pierdut noaptea trecută (rămâne între noi).

Mărturisesc că ideea acestui material mi-a venit în momentul în care am citit negru pe alb rezultatele unor studii suedeze care indică mustrător către oboseală, ca fiind factor important în diminuarea frumuseţii. Mai exact, cercetătorii spun că persoanele private de somn sunt percepute ca fiind mai puţin atractive şi – fii atentă – mai triste decât atunci când au dormit suficient.

Frustrant, nu-i aşa? Mai ales că majoritatea dintre noi suntem private de somn şi nu ştim câte sunt norocoasele care chiar reuşesc să doarmă cele opt ore indicate. E limpede că toate avem nevoie de mai multă odihnă dar, între timp, am putea să apelăm la câteva trucuri care să contrazică studiile suedeze şi să falsifice rezultatul câtorva ore de somn în plus. Iată tot ce trebuie să ştii:

Dacă ai ochii umflaţi
Motivul: corpul femeilor reţine apă, iar un aport suplimentar de sodiu poate înrăutăţi lucrurile, aşa cum se întâmplă şi în perioada premenstruală.
Soluţia rapidă: apelează la rezultatele imediate ale masajului. Tot ce trebuie să faci este să aplici crema de ochi cu ajutorul degetului inelar, prin tapotări rapide şi uşoare pe zona vizată. Mai mult, dacă ai ţinut crema de ochi la frigider peste noapte, efectul decongestionant este mai rapid.
Soluţia pe termen lung: dacă eşti predispusă pungilor de sub ochi, foloseşte înainte de culcare o cremă pe bază de cafeină, iar după ce a intrat în piele, lipeşte sub pleoapa inferioară o mică bucată de bandă adezivă medicală (yep, nu glumesc). Pare ciudat, dar acea compresie strânge la modul fizic vasele de sânge şi împiedică acumularea de fluide.

Dacă ai pleoapele lăsate
Motivul: Se poate să fii epuizată sau să fi petrecut prea multe ore în faţa computerului – ceea ce poate determina obosirea musculaturii şi efectul nedorit de pleoape „căzute“.  Sau, desigur, se poate să fie o trăsătură din naştere, iar pielea în exces a pleoapelor să formeze pliuri.
Soluţia rapidă: Alege echivalentul în machiaj al unei cafele. Dacă ai tenul deschis, aplică un fard cremos alb pe pomeţi şi pe arcade – iluminarea acestor zone distrage atenţia de la problema pleoapelor grele. Dacă ai tenul în nuanţă medie, foloseşte o culoare cu trei tonuri mai deschisă ca cea naturală.
Soluţia pe termen lung: foloseşte produse de ochi pentru fermitate (caută retinol sau peptide), iar ziua foloseşte protecţie solară şi ochelari de soare (pentru că ultravioletele pot accentua lăsarea ţesuturilor).

Dacă ai cearcăne (da, de urs panda)
Motivul: Practic, ceracănele sunt capilare şi vase de sânge vizibile prin pielea subţire de sub ochi. Oboseala le face şi mai vizibile; aşa cum se întâmplă şi atunci când eşti răcită sau când ai antecedente de arsuri solare.
Soluţia rapidă: ai nevoie de o asociere isteaţă a corectoarelor. Aplică mai întâi unul în nuanţă de piersică ca să scapi de nuanţele albăstrii. Apoi, amestecă un corector lichid sau cremos, într-o nuanţă cât mai aproape de cea naturală a pielii, cu nişte pudră liberă şi tapotează pe zona vizată cu degetul inelar. Pudra va fixa nuanţa fără ca efectul să fie artificial, de mască.
Soluţia pe termen lung: încearcă să îţi dai seama care este cauza apariţiei cearcănelor. Dacă zona ochilor se înroşeşte doar în perioada alergiilor, ia un antihistaminic şi vei preveni acumularea sângelui în acea zonă şi nu vei mai simţi nevoia să te freci la ochi. Dacă cearcănele sunt ereditare (da, „cadou“ de la mama), cremele pe bază de retinol te pot ajuta să stimulezi producţia de colagen şi să faci pielea mai opacă. Dacă ai pete închise la culoare, încearcă produsele depigmentante şi, musai, foloseşte protecţie solară de minimum 30.

Dacă ai pielea cam ternă dimineaţa
Motivul: celulele pielii se regenerează în timpul nopţii, aşa că atunci când pierzi orele preţioase de somn, scurtezi dramatic perioada destinată acestui proces. Rezultatul îl cunoşti: un ten palid şi lipsit de luminozitate.
Soluţia rapidă: Fă zece genuflexiuni (vorbim serios; vei pune sângele în mişcare). Apoi exfoliază bine pielea cu un dispozitiv special de curăţare sau cu un produs uşor-abraziv. Imediat după, este momentul în care pui la lucru cea mai bună cremă hidratantă pe care o ai. Hidratarea este ultimul pas către un ten radios.
Soluţia pe termen lung: Scopul tău este să pui la lucru circulaţia sângelui şi să menţii nivelul optim de hidratare a pielii. Pentru prima misiune, intervine şi de această dată masajul. Chiar nu este complicat: ai nevoie de câteva picături de ulei sau serum facial, încălzeşte-le puţin între palme, apoi aplică prin mişcări circular-ascendente. La final, ciupeşte uşor suprafaţa pielii pentru a-i reda nuanţa rozalie. Pentru cea de-a doua misiune, înainte de culcare aplică o mască hidratantă. Desigur, regula de aur rămâne şi ea valabilă: bea apă.

Acum intră în galeria foto şi descoperă şi produsele care te pot ajuta să îţi revigorezi tenul.